آشنایی کامل با پله برقی آسانسور

فراخوانی گروهی برای تعداد بیش از یک آسانسور بکار می‌رود و نزدیک‌ترین کابین به احضار پاسخ می‌دهد. قاب نگه‌دارنده‌ای که کف کابین، ترمزهای ایمنی، کفشک‌ها و سیم بکسل ها به آن متصل می‌شوند. وزنه یا ترکیبی از وزنه‌هاست که برای متعادل کردن وزن کابین و بخشی از ظرفیت آسانسور بکار می‌رود. آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائي عمودی در جهان است. استفاده از آسانسور در اماکن عمومی و خصوصی بسیار رواج یافته است و دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که از این وسیله پرطرفدار استفاده نکند. شرکت در سال های متمادی توانسته از طیف گسترده ای از گواهی نامه های سیستمی از قبیل ISO9001،ISO14001 ،ISO45001، ISO10002 وISIRI13000 و 5Sرا اخذ نماید.

در این نوع آسانسور که معمولاً برای ارتفاعات و سرعت‌های کم‌کاربرد دارد، ممکن است وزنه تعادل هم وجود داشته باشد. پله برقی ها به طور مداوم در حرکت هستند و به طور پیوسته در حال مصرف انرژی می باشند اما آسانسورها فقط در زمان کار انرژی مصرف می کنند. پله‌ برقی ها از نظر کاربردی که دارند به ۳ دسته semi out door, indoor, out door تقسیم می‌ شوند که در محیط آزاد (بیرون از ساختمان ها)، محیط های بسته(درون ساختمان ها) و در نهایت، نیمه بسته(پل‌های عابر پیاده) کاربرد گسترده ای دارند.

  • پس از حمل پله به محل نصب، تجهیزات مربوط به محفظه های بالا و پائین در جای خود قرار گرفته و نصب می شوند.
  • روشهای مختلفی جهت حمل و قرار دادن خرپای پله برقی بر روی محل نصب در طبقات وجود دارد.
  • پله برقی که در محیط بیرون و در فضای باز نصب و راه اندازی می گردند که به آن out door نیز اطلاق می شود.
  • این پله ها باید دارای پوشش کامل باشند تا در شرایط آب و هوایی مختلف دچار آسیب نشوند.
  • شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو در سال های اخیر موفق به اخذ نمایندگی از معتبرترین برند های اروپایی شده و قطعات مهم و کاربردی در سیستم های آسانسور از قبیل پاوریونیت، شیر برقی، پمپ و… را به صورت مستقیم از اروپا تامین می نماید.
  • طی سالیان اخیر، ابداعات مختلفی توسط تولید کنندگان پله های برقی صورت گرفته است.

درنهایت، رعایت هارمونی پله برقی با دکوراسیون داخلی محل نصب نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. معماران و طراحان داخلی می توانند طیف وسیع و متنوعی از سلایق و رنگ ها را برای دستگیره و حفاظ های پله انتخاب نموده و سفارش دهند. تابلو فرمان آسانسور پار با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و دانش روز توسط مهندسین توانای شرکت پار کنترل در ایران با کیفیت عالی و مرغوب طراحی و تولید شده است. این تابلو یکی از معتبر ترین تابلو فرمان­های آسانسور موجود در کشور است.

بالابر صنعتی

جلو وعقب پله ها هر کدام به دو چرخ متصل می باشد.چرخ های عقب از یکدیگر بیشتر فاصله دارند تا بر روی چرخ هدایتگر عقبی قرار بگیرند و چرخهای جلو پله فاصله محوری کوتاهتری دارند تا بتوانند در چرخ هدایتگر جلوئی که باریکتر است قرار بگیرند. همانطور که در بالا تشریح شد، موقعیت چرخ های هدایتگر نسبت به هم باعث جهتگیری پله ها در مسیر رفت و برگشت می شود. نهایت ظرفیت آسانسور حدود 10 تا 15 نفر به طور همزمان می باشد اما در پله برقی این تعداد به بیش از 20 نفر نیز می رسد. هنگام بروز هر گونه اختلالی پله برقی به صورت خودکار از حرکت می ایستد.

دکمه قرمزرنگ در گوشه و پایین سمت راست ورودی و خروجی پله‌برقی جهت توقف، اضطراری است. در مناطق خلوت می‌توان از صفحات حسگر به حضور مسافر در دو انتهای پله‌برقی استفاده کرد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. جزئی از آسانسور که مسافر، بار، یا هر دو را در خود جای دهد و دارای کف، دیواره، سقف و معمولاً درب است.

آسانسورها بیشتر برای ساختمان های چند طبقه ای چون دفاتر خدماتی یا حقوقی، آپارتمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارند اما از پله ها می توان در مراکز خرید، مترو و راه آهن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. حضور در پروژه های حساس، بلند مرتبه، بیمارستانی، تجاری، آموزشی، فرودگاهی و دولتی نشان از اطمینان همه ی مشتریان از قبیل شرکت های آسانسوری و سازندگان و مهندسین صنعت ساختمان به آریان آسانسور می باشد. موتورهای آسانسور از نظر کارکرد به دو نوع گیرلس و گیربکس تقسیم می­شوند؛ موتور وبِر یکی از با کیفیت­ترین موتورهای نوع گیرلسی است. پیاده روهای شیبدار و رمپ ها در عرض های ۱۰۰۰ میلیمتر، ۱۲۰۰ میلیمتر و ۱۴۰۰ میلیمتر ساخته می شوند. روی پیاده روهای شیبدار با عرض ۱۰۰۰ میلیمتر دو نفر می توانند به راحتی بایستند. معمولا در فرودگاه ها، مراکز تجاری و پایانه های مسافربری از پیاده روهایی با عرض ۱۴۰۰ میلیمتر استفاده می شود تا فضای لازم برای جا به جایی کاربران و بارها فراهم باشد.

از این نوع آسانسور در مکان هایی مانند معابر عمومی مانند ایستگاه های مترو، ساختمان های مسکونی ، مجتمع های تجاری، ادارات دولتی، فروشگاه های زنجیره ای و … نصب می شوند. در موتورهای گیرلس امکان راه‌اندازی سیستم صرفاً به صورت حلقه بسته یا کلوز لوپ وجود دارد، به همین دلیل این نوع موتور حتما باید توسط تابلو فرمان دارای درایو کنترل شود؛ مصرف برق به طور کلی در موتورهای گیرلس از موتورهای گیربکسی بسیار کمتر می‌باشد. مجتمع اداری و تجاری روتانو (تهران) تهیه، تامین، نصب، راه اندازی، سرویس و نگهداری 8 پله برقی و 4 آسانسور Gearless. موارد مهم در استاندارد پله برقیپله های برقی، کاربرد زیادی در طول روز دارند و از ظرفیت جا به جایی بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین در ساخت و نصب آنها باید استانداردهایی رعایت شود تا سلامت کاربران را به خطر نیاندازد. این پله ها باید دارای پوشش کامل باشند تا در شرایط آب و هوایی مختلف دچار آسیب نشوند. پله برقی تجاری با زاویه ۳۰ تا ۳۵ درجه و در ارتفاع های گوناگون نصب می شود؛ به علاوه تعداد پله ها در ایستگاه های بالا و پایین سه عدد بوده و قطر قرقره ها دو طرف پله ۷۵ تا ۹۰ میلیمتر است.

آشنایی کامل با پله برقی آسانسور

آسانسور یا بالابر یکی از راحت‌ترین شیوه های جا به جایی در داخل ساختمان های چند طبقه به صورت عمودی است. پیش از تولید این تجهیزات، پلکان راه مناسبی برای جابه جایی بوده اما امروزه به دلیل ساخت ساختمان های مرتفع تر نسبت به گذشته و ازدحام افراد و همچنین بیماری های مختلف جسمی امکان طی کردن پلکان های طولانی ممکن نیست و اسانسور یک جایگزین سریع‌تر و مفید‌تر برای آن ها می باشد. وجود نیروهای کارآزموده در واحد تحقیق و توسعه ، با ثبت اختراعات متعدد، این شرکت را تبدیل به اولین شرکت دانش بنیان صنعتی در زمینه آسانسور نموده است، این واحد با آخرین دستاوردها و تکنولوژي های روز دنیا همگام گردیده است که منجر به افزایش ایمنی و کیفیت محصولات تولیدی مجموعه گردیده است. این شرکت دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن می باشد که با ظرفیت سالیانه ۴۹ هزار محصول بخش عظیمی از نیاز داخلی صنعت آسانسور کشور را پاسخ می دهد. در سال های اخیر شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو موفق به کسب بسیاری از گواهینامه های بین المللی شده و در حال صادرات محصولات خود به بسیاری از کشور های آسیایی می باشد. آسانسورهای مدل باری در کارخانجات ، ساختمان های مسکونی، ، کارگاه ها و انبارهای کالا جهت جابجایی خودرو قرار می گیرند که دارای سرعت پایین و قدرت بالا در قسمت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند.

آسانسورهای دارای موتورخانه

نصب آسانسور در ساختمان موجب رفاه ساکنین می شود اما بسیاری از ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور هستند. اخیرا تقاضا برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی بسیار بیشتر شده است. به خصوص در ساختمان های ۳ طبقه و بالاتر با نصب آسانسور و بالابرهای خانگی می توان کیفیت زندگی ساکنین را ارتقا داد. بالا رفتن از پله ها در مرور زمان می تواند به مفاصل زانو آسیب برساند و این امر برای سالمندان مشکلاتی را به وجود آورده است.

فروش قطعات بالابر و آسانسور

شرکت آسانسور و پله برقی الماس آسانسور، آماده ارائه و نصب انواع آسانسور و پله برقی کلیک کنید مناسب ساختمان شماست. در بخش کنترل کیفی نهایی تمامی محصولات تولیدی شرکت پس از تولید به کمک سایت های کنترل کیفیت که مطابق محصول طراحی و تولید شده است و طبق آخرین دستورالعمل های بازرسی و آزمون کنترل کیفیت شده و پس از تست های لازم، محصولات بسته بندی و سپس در انبار آماده تحویل به مشتریان می شود. به کمک زیر ساخت نرم افزاری موجود در مجموعه آریان آسانسور در تمامی مراحل تولید و کنترل محصول از اقلام ورودی تا ارسال محصول، امکان ردیابی و شناسایی محصول وجود دارد.