ژاپن با کمک آمریکا در صدد تقویت توان ضد حمله است

به گزارش اسپوتنیک، ستاد مشترک ژاپن روز شنبه اعلام کرد که این کشور با همکاری ارتش آمریکا در واکنش به پرتاب موشک توسط کره شمالی یک سری رزمایش نظامی در نزدیک جزیره کیوشو انجام داده است.

کره شمالی گفت که فعالیت های نظامی این کشور در واکنش به تحریکات کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن صورت گرفته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84953713/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%AF-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B6%D8%AF-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AAبه گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری کیودو نیوز، با توجه به تشدید تنشهای امنیتی در منطقه، توان ضد حمله ژاپن نه تنها قابلیت هدف گیری سامانه دشمن را دارد، بلکه می تواند سایر پایگاهها از جمله مراکز فرماندهی را نیز مورد اصابت قرار دهد.

بر اساس این گزارش، حزب لیبرال دموکرات ژاپن در ماه آوریل ( اردیبهشت-خرداد) سال جاری پیشنهاد کرد دولت این کشور میزان توانایی خود برای مورد حمله قرار دادن پایگاه دشمن اعلام کند. این قابلیت این امکان را برای ژاپن فراهم می کند تا موشک های دشمن را قبل از پرتاب از خاک خود در خارج از این کشور مورد اصابت قرار داده و آنها را از کار بیندازد.

در این رزمایش نظامی پنج جنگنده اف-۲ میتسوبیشی ژاپنی و دو فروند بمب افکن آمرکیایی راکول بی۱ حضور داشتند.

قرار است دولت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در ماه آینده نیز اصلاحاتی را در خصوص استراتژی امنیت ملی خود اتخاذ کند.

کره شمالی هفته گذشته موشک بالستیک قاره پیمای هاوسونگ را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد که به گفته مقامات ژاپنی، این موشک در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب جزیره اوشیما هوکایدو در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای دفاعی ژاپن و نیروهای مسلح آمریکایی پس از پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در منطقه اقتصادی ژاپن یک رزمایش دوجانبه برای تضمین امنیت ژاپن برگزار کردند.

همچنین این امکان برای ژاپن فراهم خواهد شد تا علاوه بر هدف قرار دادن پایگاههای دشمن، مراکز فرماندهی آنها نیز در تیررس حملات ژاپن باشد.

مقامات ژاپن این دیدگاه را در قالب یک سند سیاسی در نشستی که در جلسه کاری حزب حاکم لیبرال دموکرات و حزب ائتلافی آن یعنی کومیتو مطرح کردند.

نیروهای نظامی ژاپن و آمریکا در ۲۸ آبان ماه جاری در واکنش به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی رزمایش مشترک برگزار کردند