لیست قیمت سایر تجهیزات خانه هوشمند، ۴ مهر ترب

شبکه‌ی توری را همچنین می‌توان به‌گونه‌ای اصلاح کرد تا به دستگاه‌هایی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، سیگنال‌های قوی‌تری بفرستد. سازندگان ترموستات‌های دیجیتال، لامپ‌های هوشمند و حتی زنگ در، حجم زیادی از اطلاعات کاربر را ذخیره می‌کنند و دسترسی هکرها به این اطلاعات می‌تواند دردسرساز باشد. ایده‌ی خانه هوشمند در عالم تخیل شروع شد، در دهه‌ی ۱۹۶۰ به واقعیت پا گذاشت و روزبه‌روز با پیشرفت تکنولوژی جلوه‌های شگفت‌انگیزتری به خود می‌گیرد. ⇐ سرمایش و گرمایش را کنترل کنید و قبل از رسیدن به منزل دمای منزلتان را به دمای مطلوب خود برسانید. در روش هایی که بدون استفاده از سیم دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر ارتباط دارند، از پروتکل هایی مانند ENocean ،Zway ،Zigbee و … استفاده می شود.

اجرای خانه هوشمند و عملگرها

لیست قیمت سایر تجهیزات خانه هوشمند، ۴ مهر ترب

همچنین برند تجهیزات انتخاب شده برای هوشمندسازی نیز نقش تعیین کننده ای در امکانات پروژه ایفا می کند. سیستم صوتی هوشمند به لوکس شدن فضای منازل در هوشمند سازی خانه بسیار کمک می کند. به طوری که متناسب با مناسبت های مختلف با کیفیت بالا، موسیقی مورد نظر به راحتی در بخش های مختلف منزل هوشمند پخش می شود.

سیستم کنترل معمولا تعیین‌کننده‌ی برند محصولاتی است که قرار است به شبکه هوشمند متصل شوند و با سیستم و یکدیگر در ارتباط باشند؛ به همین خاطر انتخاب این سیستم برای خانه هوشمند در اولویت است. با گذشت سال‌ها، اتوماسیون محبوبیت بیشتری پیدا کرد و اتصالات مستقل (چه سیمی و چه بی‌سیم) مانع از ازدحام و تداخل سیگنال‌ها شدند. امروزه برخی از محصولات الکترونیکی آن‌قدر راحت به سیستم هوشمند متصل می‌شوند که می‌توانید تنها با داشتن شبکه‌ی وای‌فای، خودتان این کار را به‌تنهایی انجام بدهید.

  • سیستم اتوماسیون هوشمند استخر میزان گرمایش و یا تصفیه آب استخر و جکوزی را بصورت اتوماتیک در طی شبانه روز انجام دهد.
  • به جای تمام مزایای فناوری خانه های هوشمند امروزی، هشتمین مزیت این است که فناوری خانه هوشمند در سال های آینده چگونه توسعه خواهد یافت.
  • هر یک از ساکنان این خانه دارای میکروچیپی سنجاق‌شده به سینه است که در سراسر خانه توسط حسگرها کنترل می‌شود.
  • مواردی که در بازار به فروش می‏رود مثلا ساعت پنج تا شش هر بعدازظهر چراغ را روشن می‏کند که طبیعتا امنیت کمتری دارد، ولی طبق این سیستم اتوماسیون چراغ‏ها به صورت رندوم خاموش و روشن می‏شوند.
  • ⇐ با استفاده از ماژول های HVAC می توان کنترل سیستم گرمایش و سرمایش را از طریق فن خانه هوشمند کویل کنترل نمود.
  • سیستم های مرکزی خانه هوشمند متصل گردند و از روش های گوناگونی و از هر نقطه از جهان و در هر زمانی کنترل شوند.
پیشخوان آشپزخانه شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد؛ اما با قرار دادن دستگاه‌های الکترونیکی روی سطح آن، آن‌ها را شارژ می‌کند. این سیستم طوری تنظیم می‌شود تا هنگام خطر دزدی یا آتش‌سوزی و سوانح دیگر، پیام هشدار به گوشی یا تبلت کاربر فرستاده شود. حسگرهایی که به در پارکینگ، سیستم‌های آتش‌نشانی و امنیتی متصل می‌شوند، در صورت بروز مشکل، بلافاصله به کاربر هشدار می‌دهند.

تصور کنید که آبنما ، نورپردازی ، رقص نور و آبیاری به صورت هوشمندانه ای عمل کند و با توجه به میل شما عمل کنند.دیگر نیازی ندارید که همیشه چراغ ها را تا پاسی از شب روشن نگه دارید و بعد خود شخصا آنها را خاموش کنید . سیستم می تواند به صورت اتوماتیک با توجه به ساعت ، روزهای هفته ، میزان روشنایی کارهای از قبل تعریف شده را انجام دهد یا اینکه با فشار یک دکمه یک سناریوی مشخص را به انجام برساند. تفاوت اصلی خانه هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل سرمایشی گرمایشی هوشمند، نورپردازی، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین مداربسته و مانتیورهایی که می توانند به خانه هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.

کنترل ایمنی و حفاظت خانه هوشمند

برخی از تولیدکنندگان یک گجت هوشمند مستقل به نام پریز هوشمند به بازار عرضه می کنند و برخی تولیدکنندگان نیز با تولید رله هوشمند، امکان هوشمندسازی پریزهای سنتی را در اختیار کاربر قرار می دهند. تمام این قابلیت ها به اضافه قابلیت های فراوان دیگر به راحتی در خانه هوشمند قابل دسترس است. با توجه به تفاوت روش کنترل تجهیزات مختلف، هرکدام از امکانات بالا به کمک تجهیزات مشخصی ارائه می شود.