طراحی کافی شاپ

پشت لپ تاپ های خود می نشینند یا مشغول کتاب خواندن هستند. در عوض آنها تصویر روشنی از مشتری های خود دارند. افراد با سلیقه حتی میتوانند با سادهترین گلها، کافه خود را به زیبایی تزیین کنند و باعث جذب مشتری شوند. چه کسی گفته است که دستمال، چنگال و سفره نمی توانند به عنوان تزیین عمل کنند؟ مورد اول مفهوم و داستانی است که استارت اولیه طراحی یک رستوران است که بسیار مهم و حایز دکوراسیون داخلی رستوران مراکشی اهمیت می باشد. او معتقد است در ابتدا دو موضوع مهم در طراحی رستوران وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. یکی از همین جزئیات که رعایت آن اهمیت بسیاری دارد، انتخاب کفپوش صحیح و مناسب برای رستوران است. بسیاری از متخصصان عقیده دارند که کفپوش وینیل برای فضاهای سرو غذا -مثلا اتاقهای غذاخوری و سلفسرویس- گزینه مناسبی ست؛ اما استفاده از آن را در بخشهایی مثل آشپزخانه و ظرفشویی توصیه نمیکنند.

شما میتوانید پس از گشتوگذار در باغ نیاوران، سری به این رستوران بزنید و روی میز و صندلیهایی که در فضای باز قرار گرفتهاند، قهوه اول صبح خود را نوش جان کنید. همچنین در رستوران نامبروان میتوانید صبحانههای لذیذی شامل انواع املت، صبحانه ایرانی و صبحانه انگلیسی نوش جان کنید. از کلم پلوی شیرازی گرفته تا آلبالو پلو و خورشت فسنجان و انواع کبابهای ایرانی در این رستوران سرو میشوند؛ اما حجم غذاهای این رستوران زیاد نیست و قیمتهای آن نیز بالا است. اگر سقفتان بالای 3 متر است میتوانید از کناف یا آرکهای زیبا است استفاده کنید اما در رستورانی که سقف 3 متری دارد خیلی به دنبال طرحهای عجیب و غریب نباشید نهایتا چند طرح گچبری ساده، سقف رستوران را زیبا میسازد. اگر ناچار به استفاده از این کفپوشها هستید، سعی کنید حتما از پنلهای کاهش صدا که در سقف نصب میشوند هم کمک بگیرید. و قطعا هرکسی که وارد این رستوران شده است، اگر از او درباره این رستوران سوال بپرسید، قبل از هرچیزی در رابطه با معماری و دکوراسیون حستوران برای شما صحبت خواهد کرد و در ادامه در مورد غذاهای آن برای شما تعریف خواهد کرد. اما نمی توان گفت که حستوران فقط به دلیل دکوراسیون خاص آن معروف شده و تبدیل به بهترین رستوران فرشته شده است، قطعا دلایل دیگری وجود دارد که این رستوران از دیگر رستوران ها متمایز کرده است، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

در پروژه ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد طراحان با استفاده از دو متریال چوب، آجر و فلز فضایی سنتی- مدرن، گرم و صمیمانه ای را ایجاد کرده اند. این امر موجب شکست در پروژه های طراحی رستوران در تبریز در اکثر موارد می شود. از جمله موارد اولیه که در هنگام ورود به رستوران به چشم میخورند، دیوارها هستند. تمامی غذاهای ایرانی که در این رستوران وجود دارد چه در هنگام پخت آن و چه در هنگام ارائه آنها شما شاهد خلاقیتی خواهید بود. بعضی از کفپوشها، به خصوص آنها که روکش براق دارند، در هنگام خیس شدن به شدت لغزنده و خطرناک میشوند. رنگ هایی که برای کافه رستوران مدرن انتخاب می شود، نباید گرم و براق باشد. در طراحی بسیاری از رستورانهای سنتی از شیوههای پست مدرنی استفاده شده تا به همین هدف برسند، از همین رو نمونههای موفق عمدتا فرم سنتی را با متریال و اجرای مدرن تلفیق کردهاند.

اما در رستوران حستوران همه این مسائل در کنار هم می باشند. اگرچه نصب کفپوش وینیل در مقایسه با سایر کفپوشها راحتتر است، اما این نوع کفپوش مقاومت و ماندگاری متوسطی دارند. این تفاوت به دلیل نوع سفارش دهی و تحویل غذا و البته مدل غذاهاست. برخی از افراد ترجیح میدهند بعد از صرف غذا کمی استراحت کرده، سپس رستوران را ترک کنند، تختها میتوانند به میزان کافی راحتی را در اختیار مشتریان قرار دهند. مبلمان کافی شاپی دسته دار نیز گزینه ای برای راحتی بیشتر می باشند. علاوه بر ضرورت هماهنگی سبک و رنگ مبلمان با طرح کلی رستوران، لازم است در هنگام خرید به راحتی مبلمان، به قابلیت شستشو و تعمیر آن نیز توجه کنید.

اگر یک رستوران به روشی درست و اصولی فعالیت نداشته باشد مهم نیست که چقد زیبا و چشم نواز است ، هرگز به موفقیت نخواهد رسید. یکی از مهم ترین اصول در طراحی داخلی کافی شاپ، نورپردازی می باشد. به عقیده ی جو سمپسون ، مدیر خلاق استودیوی طراحی رستوران ، مشتری از مهمنرین عوامل در طراحی یک رستوران و یا کافی شاپ است. این چراغ های نواری شبیه بخاری است که از زمین برمی خیزد و به مشتری این حس را منتقل می کند که در ۱ جنگل افسانه ای پشت ابرها در حال غذا خوردن است. بلکه در این رستوران، برای مثال برای سرو غذای کبابی، ظروف منحصر به فرد به همراه گارنیش های خاصی در نظر گرفته شده است که قبل از شروع غذا قطعا شما از دیدن غذا لذت کافی را خواهید برد و سپس بعد از صرف غذا قطعا در رابطه با طعم غذاها نیز نظر شما مثبت خواهد بود. نام: کافی شاپ اوه قهوه! دکوراسیون سالن غذا خوری رستوران شب نشین از میز و صندلی های چوبی قهوه ای رنگ تشکیل شده که در چهار ردیف به صورت مرتب در سالن چیده شده اند.

فراموش نکنید که شما قرار است در آن واحد مشتریانی با سفارش هایی متناقض را همراهی نمایید. اما قبل از اینکه حتی به مرحله سفارش غذا برسیم، قطعا در ابتدا شما محو زیبای معماری و دکوراسیون داخلی این رستوران خواهید شد. حستوران دارای منو غذا خاص و منحصر به فرد در مکانی خاص می باشد. حستوران دارای یکی از بهترین منو های غذایی در رابطه با غذاهای ایرانی می باشد. یک بخش پذیرایی که به عنوان محلی برای ملاقات های کوتاه و صرف نوشیدنی و تنقلات طراحی شده است و یک سالن شامل مبلمانی راحت در یک زمینه گرم و صمیمانه و روشن. به جرات می توان گفت که این رستوران که یک رستوران اصیل ایرانی است. موضوع طراحی و دکور رستوران کوچک به دلیل افزایش تعداد این رستوران ها در این روزها بسیار جلب توجه می کند و برای طراحی رستوران هایی که فضای کمی دارند باید با کارشناسان و طراحان داخلی حرفه ای مشورت کرد.

به عبارت دیگر باید بدانید که بدترین رنگ برای طراحی دکوراسیون رستوران چیست. اما باید این نکته را بدانید که شما در این رستوران فقط با غذاهای ساده ایرانی رو به رو نیستید بلکه برای هرکدام از غذاهایی که برای شما در این رستوران سرو می شود ، تفکری وجود داشته است. چه معیاری حستوران را تبدیل به یک رستوران خاص کرده است ؟ باید با قاطعیت نیز این مسئله را گفت که قطعا تجربه حضور در حستوران یکی از بی نظیرترین و فراموش نشدنی ترین خاطراتی است که هرکسی در حستوران بوده آن را تجربه کرده است. در قسمتی مبلمان کلاسیک با رنگ سبز قرار دارد، برای افرادی که علاقمند این سبک هستند.برای دیوار پشت مبلمان ها از green wallاستفاده کرده ایم که نورپردازی با آن تلفیق شده و جلوه آن را چندبرابر کرده است. پس زمینه، همان تصویری است که پشت این دیدار دوستانه یا خانوادگی قرار می گیرد.

این خلاقیت در سرو غذا یکی از مهمترین معیارهایی می باشد که این رستوران را تبدیل به خاص ترین و زیباترین رستوران فرشته کرده است. بهترین طریقه طراحی و بعد جانمایی سرویس بهداشتی آن است که مسلما باید بدور از سالن ها قرار داده شود و در این راستا از دالانی نسبتا کوتاه برای تفکیک آن از نقاط صرف غذا و سرو و سلف استفاده کرد. رسالت اصلی یک رستوران VIP ایجاد تجربه مطلوب برای مراجعین است؛ تجربهای شیرین همراه با خاطرهای خوب از صرف غذا در محیطی آرامشبخش و لوکس؛ پخش موسیقی در چنین فضایی به دستیابی مسئولان مجموعه به هدف بیانشده کمک شایانی میکند. در اینجا علاوه بر غذاهای سنتی با کیفیت میتوانید قلیان هم سفارش دهید و از اجرای موسیقی زنده نیز لذت ببرید.

بسیاری از این رستوران ها دارای فضای عالی و کیفیت غذای مطلوب هستند که انتخاب را برای علاقه مندان به این رستوران ها مشکل می کند. نگهداری مواد غذایی که کاری مشکل است نیازمند تجیزات تخصصی مربوط به رستوران ها است تا مواد غذایی در شرایط ایده ال نگهداری شوند و در طعم و مزه آن ها تغیری ایجاد نشود. طرح طاق نیز نماد سبک ایرانی است. و از نظر معماری به صورت اصیل و قدیمی طراحی شده است.معماری این رستوران دارای سبک منحصر به فردی می باشد. جمله معروفی توسط کریستا فابرگاس بیان شده است که می گوید: طراحی رستوران صرفا طراحی چیدمان میزهای فضای غذاخوری نیست، بلکه امری بسیار پیچیده و عمیق است. باید اطمینان پیدا کنیم یک روایت قوی وجود دارد که با جزییات طراحی برای مخاطب به نمایش در می آید و لذا لازم و ضروری است که هر یک از جزییات نقش خود را به درستی ایفا کنند و هیچ جزیی بی تدبیر و یا غیر ضروری نمیباشد. یک کار مهمی که باید برای شکل دادن و تقویت روایت انجام بدهیم این است که از مشتری خود سوال کنید : “چه کار میکنید؟” “تو کی هستی؟” و “چرا این کار رو میکنی؟” جیم سالیوان از گروه پرل بر اهمیت این موضوع تاکید دارد که این پرسش ها چقدر در موفقیت رستوران تاثیر گذار است چرا که رستوران های امروز دچار بحران هویت شده اند .

خبرگان این موضوع، طراحی رستوران را موضوعی چند مرحله ای و لایه لایه می دانند و آغاز لکه گذاری رستوران را تقسیم فضای کاری و فضای عمومی بر اساس کانسپت اولیه و شرایط ملک مورد استفاده می دانند. باغ و ویلای مذکور بر اساس الگوهای معماری پایدار در اطراف شیراز طراحی گردیده ودر حال حاضر مرحله اجرای آن آغاز شده است. همه ما با اینکه همیشه بیشتر وعده های غذایی ایرانی را در خانه های خود صرف می کنیم، با این حال بیشتر اوقات ترجیح ما این است که به رستوران ایرانی برویم و در آنجا نیز غذاهای ایرانی را میل کنیم. برای آگاهی از استاندارد کفپوش رستوران و کافیشاپ و آشنایی با انواع کفپوشهایی که در این فضاها مورد استفاده قرار میگیرند، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. قطعا همه ما در طول عمر خود انواع غذاهای ایرانی را در خانه و رستوران های مختلف امتحان کرده ایم. قطعا برای بسیاری که تا به حال به این رستوران نرفته اند این سوال پیش می آید که ما با چه معیاری می توانیم با این صراحت کلام بگوییم، که حستوران زیباترین رستوران فرشته می باشد.