صنعت رسانه در ایران فعال و پویاست

پوشکوف اظهار داشت: شاهد جنگ رسانه ای با تمرکز برموقعیت جغرافیایی جنگ اوکراین هستیم و رسانه های متعدد جبهه مقابل روسیه با انعکاس اخبار جعلی و غیرواقعی، تمام تلاش خود را برای تضعیف روسیه بکار گرفته اند.

وی افزود: رسانه های حوزه آسیا و اقیانوسیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، از مرزهای جغرافیایی این جنگ فاصله دارند و عمدتا رویکردی معقول و متعادل نسبت به این رویداد دارند. بنابراین، این رسانه ها می توانند با انعکاس واقعیت ها، نقشی غیرقابل انکار در جنگ رسانه غرب علیه روسیه و خنثی کردن تلاش رسانه های غرب برای تضعیف روسیه ایفا کنند.

رسانه های مهم روسیه از جمله ریانووستی و اسپوتنیک از جمله زیرمجموعه های گروه رسانه ای روسیا سگودنیا هستند.

به گزارش ایرنا در این اجلاس دو روزه که دیروز پایان یافت، ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور داشتند.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84921664/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D9%BE%D9%88%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AAصنعت رسانه در ایران فعال و پویاست

هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) روز (دوشنبه ) گذشته طی مراسمی با سخنان دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ امروز در تهران آغاز به کار کرد.

واسیلی پوشکوف( Vasily Pushkov )که برای شرکت در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به تهران سفر کرده  بود، دیروز در آخرین روز این اجلاس و در حاشیه آن در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اخبار خارجی ایرنا به همکاری های رسانه های تحت پوشش این گروه رسانه ای روسی با رسانه های ایران اشاره کرد وگفت ،مدت طولانی است که با رسانه های ایرانی همکاری داریم و بصورت منظم مشورت ها و جلسات حضوری یا مجازی با هم برگزار می کنیم .

وی با اشاره به اینکه در کنار جنگ اوکراین، یک جنگ رسانه ای گسترده نیز علیه روسیه در جریان است، تاکید کرد که سازمان خبرگزاریهای آسیا و اقیانوسیه(اوآنا) می تواند با مصاف خبری و انعکاس واقعیت ها، نقشی مهم در این جنگ رسانه ای ایفا کند.