ذوق زدگی بایدن برای ملاقات با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ + فیلم

رئیس جمهوری چین تصریح کرد من مشتاقانه منتظر همکاری با رییس جمهور ی امریکا هستم تا روابط را به مسیر درست برگردانم و به دو کشور و جهان خدمت کنم.

در مقابل، رئیس جمهوری چین در محلی که برای دست دادن دو رئیس جمهوری مشخص شده و پرچم های دو کشور نیز در آنجا قرار داده شده است، در جای خود ایستاده درحالی که بایدن دوان دوان و با گام های سریع به سمت او می آید. 

ذوق زدگی بایدن برای ملاقات با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ + فیلم

رئیس جمهوری چین تصریح کرد چین و آمریکا بایستی به تاریخ به عنوان آینه ای به عنوان چراغ راه آینده بنگرند.

شی افزود دو طرف باید برای توسعه روابط میان چین و آمریکا تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد اگرچه تا کنون چندین گفتگوی از طریق مجازی، گفتگوی تلفنی و مکاتبه میان دو طرف انجام شده است ولی هیچ کدام به اندازه گفتگوی رو در رو تاثیر گذار نیست.

شرایط سخت انتخابات اخیر کنگره برای بایدن و حزب دموکرات، باعث شد تا جو بایدن آن گونه که باید، نتواند با یک پشتوانه سیاسی و مردمی قوی در اجلاس بالی شرکت کند اما در سوی دیگر، شی جینپینگ در هفته های اخیر بار دیگر و برای سومین بار متوالی(برای نخستین بار در تاریخ چین) ، به عنوان دبیرکل حزب حاکم کشورش انتخاب شد؛ رویدادی که در سیستم حکومتی چین بسیار مهم شمرده می شود و شخصی که به عنوان دبیرکلی حزب انتخاب می شود، از پشتوانه سیاسی و مردمی بسیار قوی برخوردار است.

وی افزود: باید با تمام کشورها به گونه‌ای همکاری کنیم تا امید به صلح و ثبات را افزایش دهیم و بر بحران ها غلبه کنیم.

شی گفت بدون شک جلسه دو جانبه ما توجه جهانیان را به خود جلب می کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد از هرگونه درگیری میان واشنگتن و پکن جلوگیری شود.

ذوق زدگی بایدن برای ملاقات با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ + فیلم

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین روز دوشنبه در ملاقات جو بایدن همتای آمریکایی اش با تاکید بر اینکه جهان نظاره گر روابط پکن و واشنگتن و رفتار آنها در قبال یکدیگر است، گفت: باید از بروز هرگونه درگیری میان چین و آمریکا جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، فیلم های منتشر شده از لحظه دست دادن و ملاقات جو بایدن با شی جینپینگ ، نشان می دهد که بایدن درحالی که لبخند هم به لب دارد، لحظاتی را برای رسیدن به شی ، به سمت او می دود؛ رفتاری که در تشریفات و آداب دیپلماتیک چندان مرسوم نیست و برداشت هر بیننده ای این است که رئیس جمهوری آمریکا برای انجام این ملاقات کاملا ذوق زده است.

بایدن نیز نیز در این ملاقات گفت بشریت با چالش های بی سابقه ای روبرو است و جهان در تقابل قرار گرفته است.

بایدن خاطرنشان کرد: ما فرصت های زیادی در پیش رو داریم و می توانیم اختلافات خود را با چین حل و فصل کنیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84944500/%D8%B0%D9%88%D9%82-%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87

شی با اشاره به روابط دو کشور اعلام کرد: در شرایط فعلی  روابط میان دو طرف در شرایط نامناسبی قرار دارد و این مساله به نفع ما نیست.

وی گفت: جهان انتظار دارد چین و آمریکا  نقش مهمی در حل و فصل تغییرات اقلیمی و مشکلات مربوط به امنیت غذایی ایفا کنند.