دو کشته در تیراندازی به یک مرکز نظامی تایلند

پس از تیراندازی، افسران پلیس و سربازان از دروازه‌های این مرکز، بخشی از مجموعه بزرگی از ساختمان‌های نظامی در شمال پایتخت، محافظت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از استرایت تایمز، مقامات پلیس و ارتش تایلند اعلام کردند که یک سرباز تایلندی روز چهارشنبه در تیراندازی در یک مرکز نظامی در بانکوک دو نفر را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

سرهنگ «سیریچان نگا تانگ»، معاون سخنگوی ارتش در بیانیه ای گفت: این چیزی است که انتظار نمی رفت اتفاق بیفتد.

آن تیراندازی جمعی، که تایلند را شوکه کرد، به اختلاف بدهی مالی بین گروهبان «جاکراپانث توما» و یک افسر ارشد مرتبط بود و مقامات ارشد ارتش در تلاش بودند قاتل را به عنوان یک سرباز سرکش به تصویر بکشند.

سخنگوی کیسانا گفت: پلیس در حال بررسی تیراندازی است و گزارش های اولیه حاکی از آن است که سلاح مورد استفاده یک تپانچه ۹ میلی متری بوده است.

«کیسانا فاتاناچارون»، معاون سخنگوی پلیس ملی به خبرنگاران گفت که این مرد ۵۹ ساله سعی کرد از صحنه فرار کند اما حدود ساعت ۱۰ صبح خود را تسلیم کرد.

علت و انگیزه این حادثه در دست بررسی است.

در بیانیه ارتش اسامی قربانیان گروهبان «نوپارات اینتاسونتورن» و سرگرد «پراکارن سینسونگ» ذکر شده است.

به گزارش بانکوک پست، در سال گذشته، حداقل دو مورد دیگر قتل توسط سربازان در حال خدمت، روی داده است.

ارتش در بسیاری از جنبه های زندگی در تایلند از سیاست گرفته تا تجارت نفوذ قدرتمندی دارد و در طول دهه ها بارها برای به دست گرفتن قدرت مداخله کرده است که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۴ روی داده است.  


منبع: https://www.irna.ir/news/84887176/%D8%AF%D9%88-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AFدر حالی که تایلند دارای نرخ بالایی از مالکیت اسلحه است، تیراندازی های دسته جمعی بسیار کم روی می دهد.

در بیانیه آمده است که سرباز سوم، گروهبان «یونگیوث پانیانوات»، برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد، گروهبان «یونگیوث مانگکورنکیم»، کارمند کالج جنگی ارتش سلطنتی تایلند، حوالی ساعت ۸:۴۵ صبح (به وقت تایلند)، به سه سرباز دیگر شلیک کرد.

در سال ۲۰۲۰، در یکی از مرگبارترین حوادث تایلند در سال های اخیر، یک سرباز در یک حمله ۱۷ ساعته، قبل از اینکه توسط کماندوها کشته شود، ۲۹ نفر را به ضرب گلوله کشت و تعداد زیادی را زخمی کرد.