انواع شیشه های ساختمانی کاربرد شیشه در ساختمان اکسیدال

وقتی از بیرون به این شیشه ها نگاه می کنیم تصویری از محیط اطراف را بر روی آن ها می بینیم و داخل ساختمان قابل رویت نیست اما وقتی از داخل ساختمان به بیرون نگاه می کنیم به راحتی می توان بر محیط بیرون مسلط بود. در مکان هایی که بحث امنیت بسیار حائز اهمیت است استفاده از شیشه های نشکن بهترین گزینه در نظر گرفته می شود. برای مثال شیشه خودروهای پلیس و ویترین مغازه های فروش اشیاء عتیقه از این نوع شیشه ساخته می شوند. ویژگی های شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان تاثیر فراوانی در نوع استفاده از آن ها دارد.

شیشه سکوریت شیمیایی، نمونه ای از شیشه های سکوریت می باشد که در طی مراحل تولید آن، شیشه به جای فرآیند حرارتی با استفاده از فرآیندهای شیمیایی سکوریت می شود. استفاده از این روش برای شیشه هایی با ضخامت یک، دو و سه میلی متری صورت می گیرد. شیشه های رفلکس در شب برعکس عمل کرده و به راحتی می توان داخل ساختمان را از پشت آن ها مشاهده نمود.

شیشه‌های مصرفی باید نو، کاملاً صاف، شفاف، بی‌رنگ، عاری از موج و فاقد حباب‌های هوا و یا هر نوع عیب دیگری نظیر لب‌پریدگی، لب برآمدگی، ناخنک، ترک، خراش، لکه، دودزدگی و خم شرکت زیما باشد. پس از اتمام کار نصب شیشه، سطوح شیشه را تمیز کرده و نسبت به شستشوی آنها اقدام می‌نماید. ابعاد شیشه‌ها در این مورد باید 2 تا 3 میلیمتر کوچکتر از ابعاد اندازه گرفته شده قاب در و پنجره در نظر گرفته شود. اگر مقدار کافی فسفات آلومینیم که ساختار سیلیکات آلومینیم را دارد، در ساختار شیشه وارد شود، شیشه به دست آمده مقاومت قابل توجهی در برابر HF از خود نشان می‌دهد. با استفاده از طلق‌های رنگی می‌توان سایه‌بانی در شیشه جلو ایجاد کرد که از آزار چشم راننده توسط تابش خورشید جلوگیری می‌کند. نظافت و تمیزی دیوار شیشه‌ای به راحتی تنها با یک دستمال نم‌دار و برای سالیان طولانی انجام می‌گردد در حالی که دیوارهای سنتی حداقل هر چهار سال نیاز به رنگ‌آمیزی دارند.

  • شیشه سندبلاست در ساختمان فرایندی است که در آن شیشه را به حالت مات و طرح دار در می آورند تا از دیده شدن طرف دیگر شیشه بنا به طرح دلخواه جلوگیری کنند.
  • انواع مختلف پارتیشن های شیشه ای و کاربرد آن ها را در صفحه پارتیشن شیشه ای مشاهده نمایید.
  • همچنین با دو جداره سازی شیشه از آن میتوان به عنوان عایق صوتی خوب علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کرد.
  • ‌معمولا در همه ساختمان ها از شیشه استفاده می شود و پرکاربرد ترین نوع شیشه، شیشه ساختمانی است.
  • طوری که فضای خالی هوا در شکاف بین شیشه های پنجره وجود داشته باشد.
از یک سو به هزینه مؤثر می‌انجامد و از سویی دیگر به سلامت محیط داخلی کمک شایانی می‌کند. شیشه پنجره رابطه بین داخل و بیرون از محیط است و به‌عنوان چشم ساختمان شناخته می‌شود. می‌توان زیبایی ظاهری بنا و شرایط تهویه داخلی محیط را مؤثر از شیشه پنجره دانست. بنابراین ضروریست در زمان خرید، برحسب نیازهای خود نوع مناسب شیشه پنجره را انتخاب کنید.

چگونه می توان تشخیص داد که شیشه اتومبیل اصلی است یا جایگزین؟

شیشه فلوت در ضخامت های مختلف از 2 میلی متر تا بیش از 20 میلی متر تولید و عرضه می شود اما به صورت متداول ضخامت های 4-8 میلی متر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه فلوت به دلیل روش تولید خاص خود، اغلب بدون موج و خمیدگی می باشد، به همین دلیل در ساختمان ها و بخصوص پنجره ها کاربرد فراوانی دارد. شیشه فلوت را می توان به صورت اولیه و یا به صورت فراوری شده و افزایش کارایی های جدید مورد استفاده قرار داد. شیشه فلوت در ضخامت های مختلف از ۲ میلی متر تا بیش از ۲۰ میلی متر تولید و عرضه می شود اما به صورت متداول ضخامت های ۴-۸ میلی متر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. از میان انواع مصالح نمای ساختمان ، هیچ چیز بهتر از شیشه به کار نمی آید. هنگامی که خورشید به سطح آن برخورد می کند ، می درخشد و رنگ آسمان را تغییر می دهد.

قیمت روز شیشه به دلایل متعددی از جمله نوسانات بازار ارز و تغییر مداوم قیمت مواد اولیه، مدام درحال نوسان می باشد. برای آگاهی بیشتر و استعلام قیمت روز شیشه در انواع مختلف می توانید با شرکت سازوکار تماس بگیرید. امروزه به دلیل زیبایی دوچنانی که شیشه به محیط می بخشد، خرید و فروش شیشه و استفاده از آن رو به افزایش است. شیشه شناور به‌دلیل فرآیند تشکیل شیشه مذاب در پنل‌های بزرگ و مسطح نامگذاری شده است. در طی این فرآیند، شیشه مذاب روی قلع شناور می‌شود و شیشه‌ای نازک و نرم را ایجاد می‌کند.

شیشه سکوریت

انواع شیشه های ساختمانی کاربرد شیشه در ساختمان اکسیدال یکی از استفاده های که در کاربرد ها در طراحی معماری در شیشه های رنگی بوده. که از هزاران سال در نمای ساختمان های مشهور به کار می رفت و امرزوه در ایران نیز در اکثر بناهای تاریخی شاهد آن هستیم. ویژگی اصلی این شیشه مقاومت بسیار بالای آن در برابر نفوذ سر و صدا و همچنین حرارات می باشد. به عبارت دیگر، شیشه های دوجداره عایق مناسب صوتی و حرارتی هستند. نرده شیشه ای یکی از زیبا ترین شیک ترین و درعین حال ساده ترین مدل های نرده های ساختمانی برای راه پله ها و بالکن هاست. نرده شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه در ساخت آن گزینه بسیار مناسبی برای طراحانی است که به استفاده از نور طبیعی در طراحی های خود توجه نشان می دهند.