آغاز بزرگترین نمایشگاه تسلیحات پاکستان با حضور هیات نظامی ایران

شعار یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات نظامی و صنایع دفاع پاکستان “سلاح برای صلح” است و برخی از کشورها از جمله آمریکا، روسیه، چین، ترکیه، امارات در میان غرفه داران این رویداد نمایشگاهی هستند.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه امروز با حضور «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان، «محمد اسرار ترین» وزیر صنایع دفاعی، «عارف ملک» رئیس سازمان تولید و صادرات صنایع دفاعی این کشور، مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی پاکستان برگزار شد. هیات‌هایی از ۵۱ کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

هیات نظامی کشورمان همچنین در کنفرانس بین المللی در حاشیه این نمایشگاه با عنوان هوش مصنوعی نیز شرکت می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم همسایگی ایران و پاکستان، از برگزاری نمایشگاه بین المللی تجهیزات نظامی در کراچی تمجید و خواستار تعمیق مناسبات دو کشور در حوزه‌های دانش نظامی و هوش مصنوعی شد. 

به‌ گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان، بزرگترین نمایشگاه تسلیحات پاکستان پس از وقفه‌ای چهار ساله آغاز بکار کرد و قرار است تا روز جمعه آخرین دستاوردهای حوزه دفاعی و جنگی پاکستان و کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شود.

امیر سرتیپ مختارزاده آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از هیات‌های نظامی کشور دوست پاکستان در راستای گسترش همکاری‌ها میان نیروهای مسلح دو کشور را اعلام کرد. 

هیات ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست امیر سرتیپ «ناصر مختارزاده» معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ارتش جمهوری اسلامی ایران، «حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی و همچنین سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی کشورمان در پاکستان به عنوان نمایندگان کشورمان در نمایشگاه ایده‌ها ۲۰۲۲ حضور دارند.

این رویداد بین المللی که هر ۲ سال یکبار برگزار می شد سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا لغو شد. اولین دوره نمایشگاه بین المللی تسلیحات پاکستان در سال ۲۰۰۰ میلادی منعقد گردید.

کارشناسان نقش رو به رشد هوش مصنوعی در فن‌آوری دفاعی را در این رویداد چهار روزه برجسته خواهند کرد.

۲۸۵ نماینده از ۶۴ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این رویداد بین المللی حضور دارند. ۳۲۳ غرفه دار خارجی و ۱۹۹ غرفه دار داخلی هستند.

تعداد زیادی از غرفه داران از سراسر جهان مدل های پیشرفته ای از پهپادها، زیردریایی ها، موشک ها، جت های جنگنده، تانک ها و تسلیحات را به نمایش خواهند گذاشت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84943340/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86امیر سرتیپ «ناصر مختارزاده» معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ارتش جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات نظامی ایران در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت وگویی صمیمی با بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان داشت و سلام گرم رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده ارتش ایران را به وزیر خارجه پاکستان تقدیم کرد.