طراحی اتاق فرار از ایده پردازی تا پیاده سازی تاج اسکیپ روم | allescape

طراحی اتاق فرار از ایده پردازی تا پیاده سازی تاج اسکیپ روم | allescape یه سیارک قراره با زمین برخورد کنه و یه تیم به فضا فرستاده می‌شن تا قبل از قتل عام بشریت، این سیارک انتخاب ژانر بازی اتاق فرار رو متوقف کنن. گروه «تایم‌فور‌فان – t4f»، با بهره‌گیری از تیم مجرب و کارآزموده به نقد، بررسی سرگرمی‌های نو و تولید محتوا برای معرفی و شناساندن آن‌ها به مخاطبان خود می‌پردازد. برای رسیدن به این مرحله فقط کافیه به چند نکته مهم و اساسی توجه کنین. درانتخاب لوکیشن انتخاب منطقه یا محله، نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی، نزدیکی به رستوران ها، مغازه ها و سایر مراکز تجاری و تفریحی و حتی پارکینگ خیلی مهمه چون هر کدومشون به تنهایی می تونن یک دلیل اصلی برای کسادی کسب وکار شما باشن.

  • هر زمانی که یک نفر از اعضای تیم بازیکنان در اتاق شما از خستگی و سردرگمی نشست!
  • معماهای داخل اتاق فرار باید در سطح میانگین هوش و تجربه جامعه طراحی شود.
  • برای مثال، به‌صورت تخصصی روی ژانر ترسناک یا ژانر معمایی یا آموزشی برای نوجوانان کار کنید که این هم بخصوص برای بازارهای بزرگی مثل تهران، انتخاب خوبی هست.
  • شاید توجه بیشتر به و ساختن بازیهای متنوعی در این ژانر کمک بزرگی به هر دو قشر بازیساز و بازیکن ایرانی باشد.
  • برای یک خروج موفق باید مهارت، سرعت عمل، تمرکز، متفاوت دیدن، گشتن جاهای غیر معمول و فکر کردن به سناریو را در خود تقویت کنید و حواستان به نکاتی باشد که اپراتور بازی به شما گفته است.

درآمد حاصل از راه اندازی اتاق فرارها بر اساس فاکتورهای مختلف افزایش یا کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال، اگر بتوانید سناریوی حرفه ای و هیجان انگیزی را طراحی و آن را در محیطی مناسب اجرا کنید، قطعا افراد زیادی جذب آن خواهند شد. علاوه براین، میزان درآمد از این راه تا حد زیادی به موقعیت مکانی و شهری که اتاق فرار در آن ساخته شده است بستگی دارد. چون در شهرهای بزرگتر شانس جذب بازیکنان و علاقه مندان به این بازی قطعا بیشتر خواهد بود و البته نباید از هزینه های هنگفت هنگفت شهرهای بزرگ غافل شد.

معماهای بسیار سخت یا ساده تاثیر نامطلوبی بر میزان رضایت کاربران خواهد داشت. بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات است . هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست. بسیاری از شرکت کنندگان ترجیح می‌دهند از راهنمایی‌ها استفاده نکنند درحالی که کمک گرفتن از ناظر بازی، در واقع تنها قدم کوچکی شما را به معما یا جواب آن نزدیک می‌کند.

موسیقی مناسب و منطبق با سناریو

یک نقاشی بنفش‌رنگ هم روی دیواره که یه کاراکتر داره توش عدد 2 رو نشون میده. حالا تنها کاری که بازیکن باید انجام بده اینه که با توجه به ترتیب رنگ‌ها، ترتیب این سه تا عدد رو پیدا کنه و قفل عددی رو باز کنه. به این ترتیب که یک معما ذاتاً با بازیکن همکاری می‌کنه تا به راه‌حل برسه. یعنی معما همیشه با راه‌حل همراهه و بازیکن با کاوش ذهنی، فیزیکی و یادآوری تجربیات جستجوگرانۀ گذشتۀ خودش می‌تونه راه‌حل رو از دل یک معما رو بیرون بکشه.

انواع محیط های اتاق فرار

مکانی که فضای کافی برای همۀ بازیکن‌ها وجود داشته باشه تا بتونن بین سانس‌ها یا برای توضیح سناریو اونجا منتظر باشن. فراموش نکنید که حتماً به فکر طراحی سرویس بهداشتی و فضای اختصاصی برای اتاق کنترل هم باشید. بعد از طوفان فکری و رسیدن به ایدۀ واضح، ساده و البته محدود، باید طرح کلی (یا پی‌رنگ) رو بنویسید.