دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجتال چیست؟ آکادمی اینفوگرام
در شرکت های کوچک ممکن است یک نفر کلیه تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ را که پیش از این به آن اشاره کردیم به شکل همزمان انجام دهد. در صورتی که در شرکت های بزرگ متخصص های گوناگون بر روی یک یا دو کانال دیجیتالی برند تمرکز می کنند. خبرنامه برای خوانندگان وبلاگ، ایمیل های پیگیری برای بازدیدکنندگان وبسایت که چیزی دانلود کرده اند، ایمیل های خوشامدگویی برای مشتری، تخفیف های مناسبتی برای اعضای وفادار و ایمیل ها و نکات سریالی برای جذب و نگهداری مشتریان.
مشاغلی که از اتوماسیون بازاریابی و فروش استفاده میکنند با افزایش چهارده درصدی فروش و کاهش دوازده درصدی هزینههای فروش روبرو میشوند. مشاغل از PPC برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود و فروش بیشتر استفاده میکنند. تبلیغات PPC به شما امکان میدهد تا هدف گذاری عمیقی داشته باشید، بدین معنی که شما میتوانید تبلیغات را در مقابل کسانی که مشتریان واقعی شما هستند، ارائه دهید. تقریبا همه ما حداقل از یکی از پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و … استفاده میکنیم.این بازاریابی یکی از اصلیترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ است و سرعت رشد آن به مراتب از سایر روشها بیشتر است. یک مدیر شبکههای اجتماعی مسئول تحقیق در مورد بازاریابی و ترندهای موجود در رسانههای اجتماعی بوده و اطمینان حاصل میکند که بیزینس مورد نظر نیز در این جریان باقی بماند.
مشکل: کانال ها رو برای SEO بهینه سازی نکردم
البته گزارشهای تحقیقات و یافتههای جدید میتواند برای مرحله اول یعنی آگاهی هم کارساز باشد، چراکه رسانهها و نشریات تخصصی هم از چنین مواردی استقبال میکنند. از آنجاییکه ایبوکها معمولاً از پستهای وبلاگی یا اینفوگرافیکها جامعتر هستند، بیشتر به درد تولید مشتری راغب میخورند، به این معنی که احتمال اینکه کسی برای دریافت آنها اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار بدهد بیشتر است. ویدیوهای کوتاه هم قابلیت به اشتراکگذاری و حتی ویروسی شدن را دارند و هم با ارسال آنها در بسترهایی مانند یوتیوب یا آپارات، میتوانید شانس خود برای دیدهشدن توسط مخاطبان جدید را افزایش بدهید. حتی ممکن است یکی از صفحات قدیمی وبسایت شما دیگر ترافیک سابق را نداشته باشد. در این مورد شما باید محتوای خود در این صفحه را به روز کنید تا مخاطب بیشتر سراغ آن بیاید. از طرف دیگر، با بازاریابی دیجیتال میتوانید میزان بازگشت سرمایه گذاری را از فعالیتهای بازاریابی خود بسنجید.
در بازاریابی محتوایی مطالبی که تولید میشود باید در خدمت برند باشند و محصول یا خدمات را به بهترین شکل معرفی کند؛ تا برای مخاطب ایجاد سوال و انگیزه شود. به این تکنیک که بتوان مخاطب را ترغیب کرده تا تبدیل به مشتری شود، بازاریابی محتوایی گفته میشود. پس از مشخص شدن اهداف و مدل حضور در دنیای دیجیتال، نوبت به اطلاعرسانی در مورد این حضور میرسد و شاید آنچه به عنوان دیجیتالمارکتینگ و تبلیغات آنلاین در ذهن عموم مردم جای گرفته است، همین مرحله باشد.
آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده
بخش کامنت در وبسایت و شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین جاها برای ایجاد مکالمه و دیجیتال برندینگ است. از سوی دیگر دیجیتال مارکتینگ هم میتواند به عنوان یکی از استراتژیها در بازاریابی محتوایی به کار برود. بازاریابی موتورهای جستوجو (سئو مارکتینگ) را میتوان یکی از مهمترین نقاط تلاقی این دو روش بازاریابی دانست.
مشاهدۀ نظرات سایر خوانندگان باعث میشود تا کاربران جدید به شما خیلی راحتتر اعتماد کنند. در مراحل خرید کارها به خوبی پیش میرود و پیامکی دریافت میکنید که ثبت سفارش را تایید میکند. اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.
- اگر شرکت و وبسایت شما دارای اپلیکیشن است که کاربران از طریق آن برای خرید اقدام میکنند، این اپلیکیشن نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار میگیرد.
- به طور کلی هرآنچه که از بدو ورود یک مخاطب به وبسایت در مقابل چشمهای او قرار دارد، در حوزه تجربه کاربری قرار میگیرد.
- وبسایتهایی که به شما ارجاع میدهند براساس میزان اعتبارشان و همچنین میزان مرتبط بودنشان به محتوای شما، میتوانند در رتبه گرفتن صفحه شما در گوگل تاثیرگذار باشند.
- در ادامه خلاصهای از کاربردیترین و موثرترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ با بیانی ساده خدمت شما ارائه میگردد.
یعنی شما تنها در صورتی پول میدهید کاربران نسبت به تبلیغ شما کنجکاو شده و روی آن کلیک کرده باشند! به ازای هر کلیک، مبلغی از حسابتان کم میشود و تا زمانی که شارژ حسابتان به پایان برسد، تبلیغ شما در نتایج جستجو حضور خواهد داشت. این هزینه به عوامل مختلفی از جمله کیفیت سایت، کیفیت تبلیغ و قیمت پیشنهادی رقبا بستگی دارد. پس در کل یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در کنار دیگر افراد متخصص تلاش میکند تا فروش یا ارائه خدمات در بسترهای دیجیتال به بهترین شکل ممکن انجام شود.
از همه مهم تر مدیران شبکه های اجتماعی یک برنامه مشخص برای پست محتوای بصری و نوشتاری شرکت تنظیم می کنند. روابط عمومی آنلاین می تواند به کمک پوشش آنلاین به وسیله نشریات دیجیتالی، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا، امنیت شما را در فضای آنلاین تامین کند. به عنوان مثال تبلیغات آفلاینی که در اپلیکیشن های بازی می بینید و یا حتی پیامک های تبلیغاتی که دریافت می کنید در دسته دیجیتال مارکتینگ طبقه بندی می شوند. دیجیتال مارکتینگ یک واژه کلی است که سایر مفاهیم مثل آنلاین مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ زیرمجموعه آن قرار می گیرند.
بهینه سازی وب سایت برای کاربران تلفن هوشمند یکی از عناصر اصلی بازاریابی موبایلی است. اگر به هر شکل مخاطب را از طریق تلفن همراه به وب سایتتان هدایت کنید اما ابزارهای لازم را در اختیار نداشته باشید، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد. بهینه سازی و پشتیبانی وب سایت در تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و… نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. وب سایت شما باید در تمامی وسایل هوشمند به یک شکل دیده شوند و سرعت بالا آمدن سایت بالا باشد زیرا در غیر این صورت کاربرانی که برای سرچ از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند سایت شما را دنبال نخواهند کرد.